vouli episkepsi

Οι μαθητές/τριες της Γ΄ Γυμνασίου του σχολείου μας στις 17/4/2024 πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στην Βουλή των Ελλήνων. Οι μαθητές/τριες  ενημερώθηκαν   για τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της Βουλής και για τις βασικές αρχές και αξίες του δημοκρατικού πολιτεύματος. Επίσης, επισκέφτηκαν ιστορικές εκθέσεις,  ξεναγήθηκαν στην αίθουσα της Ολομέλειας και είχαν την ευκαιρία να  παρακολουθήσουν και συνεδρίαση. Πράγματι μια πολύτιμη εμπειρία για τους μαθητές/τριές μας!

Την  ευκαιρία να συνομιλήσουν με τον κ. Δ. Καλιαμπάκο, καθηγητή της Σχολής Μεταλλειολόγων Μεταλλουργών Μηχανικών  του ΕΜΠ,  είχαν οι μαθητές /τριες της Περιβαλλοντικής Ομάδας του 1ου Γυμνασίου Αμαλιάδας, την Παρασκευή 12/4/2024. Στην παρουσίασή του ο κ. Καλλιαμπάκος αναφέρθηκε στις φυσικές καταστροφές από τον κατακλυσμό του Νώε μέχρι τις πρόσφατες καταστροφικές πλημμύρες στη Θεσσαλία, και στον τρόπο που αυτές άλλαξαν τον τρόπο που βλέπει η κοινωνία τον εαυτό της και οργανώνει το μέλλον της. Επισήμανε, ακόμα ότι ακόμα κι αν οι μεγάλες καταστροφές  είναι σπάνια φαινόμενα, η πρόληψη, η οργάνωση και τα σχέδια ανασυγκρότησης πρέπει να είναι μόνιμο μέλημα. Τέλος, τόνισε, ότι η προστασία της ανθρώπινης ζωής έχει φυσικά την πρωτεύουσα σημασία, αλλά εξίσου σημαντική είναι και η προστασία του περιβάλλοντος από τις φυσικές καταστροφές..

up 2017 logo gr

Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 20/4/2014, εκπαιδευτική επίσκεψη μαθητών/τριων της Γ Τάξης του σχολείου μας στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Συγκεκριμένα, οι μαθητές/τριες του Γ2, με συνοδό τον κ. Α. Αποστολόπουλο, παρακολούθησαν επίδειξη πειραμάτων στο τμήμα Φυσικής και  αντίστοιχα του Γ4 με συνοδούς τις κ.κ. Μ. Δούρου και Δ. Σαφαρή, παρακολούθησαν επίδειξη πειραμάτων στο τμήμα Χημείας. Ήταν μια σημαντική δράση η οποία έφερε σε επαφή τους μαθητές/τριες του σχολείου μας με το χώρο του Πανεπιστημίου, με αξιόλογους Πανεπιστημιακούς και φοιτητές/τριες. Τα κέρδη ήταν πολύτιμα. Οι μαθητές έδειξαν ζωηρό ενδιαφέρον και συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε κάτι που ομόρφυνε τη σχολική τους ζωή. Θερμές ευχαριστίες στον κ. Ξανθόπουλο (Φυσική) και την κ. Κουλούρη (Χημεία) καθώς και στις ομάδες τους για την πολύτιμη βοήθειά τους.

20240405 115930

Οι μαθητές/τριες μας και των τριών τάξεων του σχολείου μας στις 05-04-2024 επισκέφτηκαν τον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Μεσσήνης. Εκεί δόθηκε η δυνατότητα να θαυμάσουν από κοντά τα αξιοθέατα (θέατρο, Ασκληπιείο, Κρήνη Αρσινόης, Αγορά, Στάδιο κ.τ.λ.) μιας από τις πιο καλοδιατηρημένες πόλεις του αρχαίου κόσμου που άκμασε από τον 4ο αιώνα π.Χ. έως και τον 4ο αιώνα μ.Χ. Πράγματι μοναδική εμπειρία!

1711473510229
Στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος “Κάστρα της Πελοποννήσου” πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική περιήγηση  ομάδας μαθητών/τριών του σχολείου μας στο κάστρο Χλεμούτσι με την συνοδεία των εκπαιδευτικών κ. Σιέττου Ευανθίας και κ. Δούρου Μαρίνας.
Τα παιδιά είχαν μια βιωματική εμπειρία ενός τόσο σημαντικού μνημείου του νομού μας που δεν γνώριζαν. Θαύμασαν την αρχιτεκτονική του μνημείου, την ιστορία του αλλά και τη διατήρησή του. Ιδιαίτερα θετική εντύπωση αποκόμισαν από το επιτραπέζιο παιχνίδι που τα έφερε σε επαφή με μνημεία τόσο της χώρας μας όσο και της Ιταλίας στα πλαίσια του προγράμματος  CoHeN. Mακάρι όλοι οι μαθητές μας να γνωρίσουν αυτό το επιβλητικό μνημείο του τόπου μας!

diethnis olympiaki akadimia2

Δώδεκα μαθητές/τριές του σχολείου μας με την συνοδεία των εκπαιδευτικών κ.  Παπακωνσταντοπούλου Μαρίας και κ. Τσίρου Πολυξένης φιλοξενήθηκαν  από τις 13/3/2024 εως και 15/3/2024 στις σύγχρονες αθλητικές εγκαταστάσεις της Ολυμπιακής Ακαδημίας. Εκεί κατάφεραν να βιώσουν τις Ολυμπιακές αξίες της φιλίας , του σεβασμού , του θάρρους , της ισότητας, της αριστείας μέσα από ποικίλες αθλητικές δράσεις , συζητήσεις , εκπαιδευτικά παιχνίδια , προβολές στο χθες και το σήμερα. Επίσης τους δόθηκε η δυνατότητα να έχουν μια πλούσια εμπειρία του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού μέσα από την επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο και στο αρχαιολογικό μουσείο. Οι μαθητές αποκόμισαν μια ξεχωριστή εμπειρία γιατί μπόρεσαν μέσα σε πνεύμα συνεργασίας- φιλίας να εκφράσουν ελεύθερα τις ιδέες τους, να ανταλλάξουν απόψεις, να αποκτήσουν γνώσεις για την διοργάνωση των Ολυμπιακών αγώνων, να εμβαθύνουν στην φιλοσοφία του αθλητισμού που οδηγεί σ΄ ένα διαφορετικό τρόπο θεώρησης της ζωής.

1711445776028 1 1711445776012 1711445775997 1711445775947 1711445775973 1711445776043 1711445776036 1711445776058 1711445776021

Με τη συμμετοχή δεκαεπτά μαθητών/τριων της Γ Τάξης, πραγματοποιήθηκε και φέτος στο σχολείο μας το ιστορικό “Πείραμα του Ερατοσθένη” για τον υπολογισμό της ακτίνας της Γης το οποίο έχει χαρακτηριστεί ένα από τα δέκα ομορφότερα πειράματα στην ιστορία των φυσικών επιστημών. Η δράση πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 20/3/2024, την ημέρα δηλαδή της εαρινής ισημερίας,  την ώρα της μεσουράνησης του ήλιου στις 12:41. Οι μαθητές/τριες, αφού χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες, υπολόγισαν τις συντεταγμένες της αυλής του σχολείου, την απόσταση του σχολείου από τον Ισημερινό, την ώρα της μεσουράνησης και το μήκος της σκιάς μιας κατακόρυφης ράβδου. Με απλές μαθηματικές πράξεις, υπολόγισαν την ακτίνα της Γης. Η δραστηριότητα έγινε υπό την αιγίδα της Πανελλήνιας Ένωσης Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών και συντονίστηκε από τους καθηγητές/τριες Ανδρέα Αποστολόπουλο, Μαρίνα Δούρου και Σοφία Περίδη.

IMG 20240320 124024 Exported IMG 20240320 123933 Exported IMG 20240320 123736 Exported IMG 20240320 123628 Exported

 

IMG 20240320 123902

Την   Τετάρτη  13/03/24, τριάντα ( 30 )μαθητές/τριες  του σχολείου μας υπό την καθοδήγηση των καθηγητριών κ. Σαφαρή Δήμητρας, κ. Περίδη Σοφίας και κ. Αγραπίδη  Βασιλικής συμμετείχαν στον 3ο Διαγωνισμό Υπολογιστικής Σκέψης και Μαθηματικής Λογικής Alan Turing. Ευχόμαστε στους μαθητές/τριές μας καλή επιτυχία!

IMG 20240306 115658 IMG 20240313 114038 IMG 20240313 114042 IMG 20240313 114049

Την Παρασκευή 1/3/2024 πραγματοποιήθηκε ενημέρωση – εκπαίδευση στους μαθητές και μαθήτριες της Περιβαλλοντικής Ομάδας του 1ου Γυμνασίου Αμαλιάδας από  την Πυροσβεστική Υπηρεσία Αμαλιάδας. Η δράση έγινε στα πλαίσια του προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με θέμα: “Φυσικές καταστροφές – Η φωτιά”. Αρχικά, επισημάνθηκε στους μαθητές/τριες, ο κίνδυνος από την εισπνοή του καπνού ως βασική αιτία θανάτων, αντίστοιχα με τον πανικό που προκαλείται κατά την εκκένωση κλειστών χώρων. Στη συνέχεια, αναφέρθηκαν οι  πιθανότερες αιτίες στο σπίτι ή σε άλλους κλειστούς χώρους καθώς και οι τρόποι άμεσης αντιμετώπισης. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε και η επίδειξη του πυροσβεστικού οχήματος και άλλων βοηθητικών εξαρτημάτων (πυροσβεστήρας, κόφτης μετάλλων κ.λπ.), ο ατομικός εξοπλισμός των πυροσβεστών, καθώς και η δοκιμή εκτόξευσης νερού.

Την ευκαιρία να συζητήσουν διαδικτυακά με τον Δρ. Εμμανουήλ Σαριδάκη, ερευνητή  του Ινστιτούτου Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών και Τηλεσκόπησης, του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών , είχαν οι μαθητές/τριες της Περιβαλλοντικής Ομάδας του σχολείου μας, στα πλαίσια της υλοποίησης του προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με θέμα “Φυσικές καταστροφές- Η φωτιά” , την Παρασκευή 16/2/2024.

Αρχικά, ο ομιλητής τόνισε ότι βρισκόμαστε σε περίοδο κλιματικής κρίσης με κύριο άξονα την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας του πλανήτη, κυρίως μέσω του φαινομένου του θερμοκηπίου γεγονός το οποίο δεν επιδέχεται αμφισβήτηση. Στην συνέχεια, αναφέρθηκε στις αρνητικές επιπτώσεις (λιώσιμο πάγων, ξηρασίες, πυρκαγιές, τυφώνες κ.λπ.) τονίζοντας δε, ότι η περιοχή της ανατολικής Μεσογείου και η Ελλάδα αναμένεται να πληγούν ιδιαίτερα, τα επόμενα χρόνια. Τέλος, αναφέρθηκε στις προτάσεις της επιστημονικής κοινότητας προς τα κράτη για τη λήψη μέτρων, με κύριο στόχο τη μείωση του “ενεργειακού αποτυπώματος”.