Σφάλμα
  • "Couldn't resolve host 'query.yahooapis.com'" in module "mod_sp_weather"

    Cannot get "Amaliada" woeid in module "mod_sp_weather".

    "Couldn't resolve host 'query.yahooapis.com'" in module "mod_sp_weather"

    "Couldn't resolve host 'query.yahooapis.com'" in module "mod_sp_weather"

    "Couldn't resolve host 'query.yahooapis.com'" in module "mod_sp_weather"

    Cannot retrive forecast data in module "mod_sp_weather".


Φύλλο Εργασίας
ΑΡΧΕΙΟ 1.ggb
ΑΡΧΕΙΟ 2.ggb
Ο Νίκος Γεωργίου μαθητής Β? Γυμνασίου παρατηρώντας ένα μεσημέρι το αγαπημένο του θερμόμετρο εξωτερικού χώρου στη βεράντα του σπιτιού του (δώρο της γιαγιάς του προ ετών στα γενέθλιά του) είδε ότι η ένδειξή του ήταν για την εποχή αρκετά χαμηλή. Για να είναι σίγουρος με την παρατήρησή του συνέκρινε την ένδειξη αυτή με την αντίστοιχη του ηλεκτρονικού θερμομέτρου, που είχε αγοραστεί προ ημερών αποκλειστικά για το εσωτερικό του σπιτιού. Πράγματι διαπίστωσε μία διαφορά.

Μη γνωρίζοντας αν η διαφορά αυτή είναι τυχαία ή σταθερή, μέχρι το βράδυ σημείωσε τις αντίστοιχες ενδείξεις στα 2 θερμόμετρα:

Παλιό θερμόμετρο 8 11,5 10 7 38
Νέο θερμόμετρο 12,5 16 14,5 11,5 8,3

Τι συμπέρασμα μπορούμε να βγάλουμε;

Ο Νίκος παρατήρησε ότι στα μεταλλικά στηρίγματα της στήλης του παλιού θερμομέτρου υπήρχε οξείδωση και η στήλη είχε υποχωρήσει. Επειδή  υπήρχε κίνδυνος να σπάσει η στήλη προτίμησε να ενισχύσει τα στηρίγματα, χωρίς να την μετακινήσει. Θα δημιουργήσω ένα πίνακα, σκέφτηκε, που  θα χρησιμοποιούν όλοι στην οικογένεια. Άνοιξε το ΑΡΧΕΙΟ 1 και βοήθησε το Νίκο να συμπληρώσει τον πίνακα.

Άνοιγμα ΑΡΧΕΙΟΥ 1 σε νέο παράθυρο

Η μεγαλύτερη αδελφή του Άννα (μαθήτρια Λυκείου), όταν της παρουσίασε τον συμπληρωμένο πίνακα, του είπε:

Άννα: Πολλή καλή δουλειά, αλλά μπορούμε να τη βελτιώσουμε καλύπτοντας όλες τις θερμοκρασίες. Σε κάθε ένδειξη (x) του παλιού θερμομέτρου πόσες ενδείξεις (y) του νέου αντιστοιχούν;

Νίκος: ??

Άννα: Ποια είναι η σχέση που συνδέει τις 2 μεταβλητές x και y; Πώς λέγεται μία τέτοια σχέση;

Νίκος: Πρέπει να λέγεται ????????? και είναι y= ?????.

Άννα: Πολύ ωραία. Μήπως καταλαβαίνεις πως θα συνεχίσεις;

Νίκος: Θα προσπαθήσω να σχεδιάσω τη γραφική ?????????  της

y=?????????

Βοηθούμε το Νίκο στη σχεδίαση:

α) Από τον πίνακα επιλέγω το πρώτο ζεύγος αριθμών, κάνω δεξί κλικ και στο πλαίσιο διαλόγου που εμφανίζεται επιλέγω «Δημιουργία λίστας  σημείων». Τι παρατηρείτε; ??????????????????????????????????.
β)  Για τα υπόλοιπα ζεύγη επιλέγω όλο τον υπόλοιπο πίνακα και ακολουθώ όπως προηγουμένως τα επόμενα βήματα.
Μπορούμε να κάνουμε μια εκτίμηση για τη γραφική παράσταση;
??????????????????????????????????????????????????
γ) Επιλέξτε το «κουμπί» κόκκινη. Η κόκκινη  ευθεία  είναι  η γραφική  παράσταση  της  y=???, επειδή

???????????????????????????????????????????.
δ) Από τη γραμμή εργαλείων επιλέξτε το 4ο και από το πλαίσιο διαλόγου  "παράλληλη γραμμή" επιλέξτε  ένα οποιοδήποτε από τα σημεία της γραφικής παράστασης της συνάρτησης και την κόκκινη ευθεία.

Σημειώνω τις παρατηρήσεις μου:
Η γραφική  παράσταση  της   y=  ??+????   είναι
?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
τέμνει τον άξονα y?y στο σημείο (0,??).
Ο Νίκος έμεινε ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα, γιατί ακόμη και η γιαγιά του μπορούσε να βρίσκει τη πραγματική θερμοκρασία χρησιμοποιώντας το  παλιό θερμόμετρο, με τη βοήθεια της γραφικής παράστασης που της έδωσε.
ΜΗΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΓΕΝΙΚΕΥΣΟΥΜΕ;;

Η Άννα, βλέποντας τον ενθουσιασμό του αδελφού της, του λέει (ακολουθούμε τα βήματά της):

  1. Άνοιξε το ΑΡΧΕΙΟ 2 και παρουσιάζεται η γραφική παράσταση της προηγούμενης συνάρτησης y=x+?????
  2. Με επιλογή στο «κουμπί» ΔΡΟΜΕΙΣ βλέπουμε τη γραφ. παράσταση της y= ?? (κόκκινη)  και τους δρομείς α=1 και β=0.
  3. Αυξάνοντας τη τιμή του β παρατηρούμε ότι η κόκκινη ????????????? και οι δύο γραφ. παραστάσεις ταυτίζονται όταν β=???????
  4. Επαναφέρουμε τους δρομείς στις αρχικές τιμές α=1 και β=0.

Άνοιγμα ΑΡΧΕΙΟΥ 2 σε νέο παράθυρο

Αλλάζουμε την τιμή του α και κατόπιν μεταβάλλουμε (αυξάνοντας ή μειώνοντας) το β.
Βοηθούμε το Νίκο να σημειώσει τις παρατηρήσεις του:

Η γραφική παράσταση της y=??x+??, με β?0 είναι μία ευθεία παράλληλη της ευθείας y=??x, που διέρχεται από το σημείο (0,??) του άξονα y΄y.

Δεν έχετε δικαίωμα να δημοσιεύσετε σχόλια.

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Ενημερωθείτε για την ορθή και ασφαλή χρήση του Διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου, και άλλων διαδραστικών τεχνολογιών από τους ανήλικους.

Περισσότερα

1ο Γυμνάσιο Αμαλιάδας

Καλαβρύτων & Γορτυνίας
Αμαλιάδα  27 200

τηλ: 26220 24354
26220 28688
fax: 26220 28622
email: mail@gym-amaliad.ilei.sch.gr